Ігри, вправи
та ребуси для розвитку кмітливості в учнів початкових класів
Усі діти різні. Вони по-різному мислять, сприймають
інформацію, відчувають, виражають емоції. Але об'єднує їх те, що вони однаково
люблять усе нове, незвичне, невідоме й оригінальне. Тому важливо, щоб учитель,
який працює з дітьми, умів їх зацікавити.
На жаль, шкільні підручники зазвичай містять одноманітні
тренувальні завдання: прочитай, дай відповідь на запитання; склади план,
підготуй переказ; розв'яжи задачу тощо. Але, як показує досвід, учні охочіше
виконують ті завдання, розв'язати які можна, застосувавши нестандартні
прийоми, кмітливість, винахідливість.
Відомо, що складовими успішного навчання є
інтерес та мотивація: коли учням цікаво і вони розуміють, для чого
виконують те чи те завдання, значно легше проходить процес засвоєння нового
матеріалу.
Тому, щоб зацікавити учнів, мотивувати їх навчатися,
учителі початкових класів нашої гімназії урізноманітнюють форми та методи
подання навчального матеріалу, видозмінюють завдання на його закріплення.
Залежно від обраної учителем форми роботи такі завдання, крім навчальної,
виконують й інші функції.
Зокрема, якщо обрано самостійну форму роботи, то
виконання таких завдань дає змогу формувати в учнів звичку працювати вдумливо
та зосереджено, розвивати їхню увагу і пам'ять.
Якщо ж обрано групову чи парну форму роботи, то
урок проходить більш жваво: учні активно обговорюють запропоновані учителем
завдання та допомагають одне одному їх виконувати.
Пропонуємо варіанти завдань — ігри, вправи та
ребуси, які використовують учителі нашої гімназії для розвитку кмітливості в
учнів. Використавши ці завдання як приклад, кожен учитель початкових класів
може розробити власні ігри, вправи та ребуси для роботи на уроці та у
позаурочний час.
|