Середа, 01.05.2024, 23:04
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Довідка для батьків | Реєстрація | Вхід
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть сайт нашої школи:
Всього відповідей: 249
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Мій сайт

Рекомендації батькам майбутніх першокласників

           Привчайте дитину бути самостійною, дотримуватися дисципліни.

           Викликайте у дитини пізнавальний інтерес, розширяйте її кругозір.

           Розкажіть дитині, як ви пішли у 1 клас або про якийсь цікавий випадок, який з вами трапився у школі. Спробуйте зацікавити дитину, адже від цього залежить, з яким почуттям вона чекатиме своїх перших шкільних днів — з радісним хвилюванням чи з покірною при­реченістю.

           Завчасно купіть з дитиною зошити, олівці, портфель, шкільний одяг. Це підкрес­лить необхідність готуватися до навчання у школі.

           Складіть для дитини правильний режим дня, в якому передбачте не лише відві­дування школи та виконання домашніх завдань, а й її улюблені заняття: ігри, прогулянки, перегляд мультфільмів. Це дасть змогу уникнути стресу та скоротити тривалість адаптації дитини у школі.

           Слухайте дитину, обговорюйте випадки, які з нею трапилися у школі, роз'яснюйте окремі ситуації та радьте, як у них слід поводитися. Будьте дитині помічником і наставни­ком, а не контролером та цензором.

          Уникайте роздратування та відкритої критики. Якщо дитина зазнала невдачі, під­тримайте її словами «якби ти зробив ось так, то вийшло б ще краще». Пам'ятайте, що пози­тивне ставлення дитини до своєї особистості залежить переважно від ваших оцінок.

          Підтримуйте постійний зв'язок зі школою.



Готуємося приймати дітей до 1 класу


Відповідно до статті 20 Закону України «Про загальну середню освіту» від 13 травня 1999 p. 651-XIV (із змінами і доповнення­ми) зарахування учнів до загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється, як правило, з 6 років. Однак щорічною постановою Головного санітарного лікаря України про підготовку загально­освітніх навчальних закладів до відповідного навчального року уточнено вік майбутніх першокласників, зокрема визначено, що не можна приймати до школи дітей, яким не виповнилося 5 років 8 місяців.

Згідно з Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серп­ня 2010 р. № 778, місцеві органи виконавчої влади або органи міс­цевого самоврядування закріплюють за закладами відповідну те­риторію обслуговування і до початку навчального року беруть на облік учнів, які мають їх відвідувати. Порядок обліку встановлено Інструкцією з обліку дітей і підлітків шкільного віку, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 р. № 646.

Зарахування учнів до загальноосвітніх навчальних закладів уре­гульовано наказом Міністерства освіти і науки України «Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів» від 7 квітня 2005 р. № 204 [далі — Наказ № 204).

Приймання дітей до 1 класу спеціалізованих навчальних закла­дів здійснюють відповідно до Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів), затвердженої наказом Мініс­терства освіти і науки України від 19 червня 2003 р. № 389 (далі — Інструкція № 389).


Зарахування дітей до загальноосвітніх навчальних закладів

До 1 класу загальноосвітнього навчального закладу (крім спе­ціалізованого) зараховують дітей, які постійно проживають на закрі­пленій за навчальним закладом території обслуговування.

Згідно з Наказом № 204 прийом до 1 класу загальноосвітнього навчального закладу здійснюють на безконкурсній основі. Проводити тестування, співбесіди, екзамени для встановлення рівня засво­єння дитиною навчально-виховної про­грами дошкільного навчального закладу, а також перевіряти, чи вміє дитина чита­ти, писати, рахувати, категорично заборо­нено. Крім того, не дозволяється збирати додаткові дані про батьків або осіб, які їх замінюють, зокрема вимагати характерис­тик з місця роботи, довідок про заробітну плату тощо.

До загальноосвітнього навчального за­кладу дитину зараховують на підставі наказу директора і таких документів, що подають батьки або особи, які їх замінюють:

заява на ім'я директора загальноос­вітнього навчального закладу;

копія свідоцтва про народження ди­тини;

  медична картка встановленого зразка.


Порядок приймання дітей до спеціалізованих навчальних закладів

До 1 класу спеціалізованої школи (шко- ли-інтернату) з поглибленим вивченням окремих предметів дітей приймають неза­лежно від того, чи проживають вони на закріпленій за цією школою території обслуговування.

Відповідно до Інструкції № 389 приймання дітей до 1 класу спе­ціалізованої школи (школи-інтернату) здійснюють на конкурсній основі і проводять у терміни, визначені навчальним закладом, у фор­мі співбесіди з дитиною в присутності її батьків або осіб, які їх замі­нюють.

 

 

Пропонуємо більш детально розглянути дії заступника директора на різних етапах організації приймання дітей до 1 класу.

 

 

Перший етап. Оформлення необхідної документації та підготовка до проведення співбесід


Обов'язки осіб, відповідальних за організацію приймання ді­тей до 1 класів, визначено наказом директора навчального закладу «Про порядок приймання дітей до 1 класів» [див. Додаток Т).

Відповідно до цього наказу у школі слід створити робочу групу з числа педагогічних працівників, яка має розробити Правила кон­курсного приймання. Відповідно до Інструкції № 389 ці правила розглядають на спільному засіданні педагогічної ради та ради на­вчального закладу, схвалюють, а потім затверджують у директора навчального закладу та погоджують з відповідним органом управління освітою. Правила конкурсного приймання слід оголосити не пізніше ніж за два місяці до початку співбесід.

На першому етапі заступнику директора школи необхідно:

  довести до відома педагогічного колективу та батьків порядок приймання дітей до 1 класу, розмістивши відповідну інформацію на стенді школи;

  провести збори для батьків майбутніх першокласників;

  створити педагогічну комісію;

  розробити завдання для співбесіди; затвердити ці завдан­ня у керівника навчального закладу та погодити їх з відпо­відним органом управління освітою;

– довести до відома батьків перелік завдань, за якими буде проходити співбесіда з дитиною, а також умови і терміни проведення конкурсу;

– підготувати проект наказу про створення апеляційної ко­місії на період конкурсного приймання дітей до 1 класів;

   погодити з відповідним органом управління освітою чи­сельність і склад апеляційної комісії.

 

Другий етап. Проведення співбесіди

Метою проведення співбесіди з дитиною, яка вступає до 1 класу спеціалізованої школи (школи-інтернату), є виявлення її природних здібностей, встановлення рівня загального розвитку, функціональної готовності до систематичного навчання тощо. Перевіряти знання та уміння дитини понад обсяги державних вимог навчально-ви­ховних програм дошкільного навчального закладу заборонено.

Під час співбесіди дитина виконує діагностичні завдання, розро­блені педагогічною комісією на основі державних вимог навчально- виховних програм дошкільного навчального закладу та матеріалів, запропонованих центрами практичної психології і соціальної роботи (психологічними службами).

Спілкуються з дитиною вчитель початкових класів і практич­ний психолог. Співбесіда тривалістю не більше ЗО хвилин має прохо­дити у доброзичливій атмосфері. Присутність батьків або осіб, які їх замінюють, — обов'язкова. Результати співбесіди слід повідоми­ти одразу після її закінчення.

Навчання учнів 1 класу здійснюється з урахуванням особливос­тей їх фізичного і психічного розвитку, вікових та індивідуальних можливостей. Готовність дітей до навчання визначають за такими взаємопов'язаними компонентами, як:

     фізична готовність;

     здатність до вивчення дисциплін відповідно до спеціаліза­ції закладу.

Фізичну готовність визначають медичні працівники. Дані про стан здоров'я дитини та готовність її організму до навчання у школі вони записують у медичній картці, яку батьки або особи, які їх замі­нюють, мають подати до навчального закладу разом з іншими доку­ментами.

Здатність до вивчення дисциплін відповідно до спеціалі­зації закладу вчитель та практичний психолог визначають під час співбесіди.

Результати співбесіди оформлюють у вигляді протоколів, які слід зберігати в тому самому порядку, що й протоколи державної підсумкової атестації.

 

Третій етап. Зарахування дитини до 1 класу

Після того, як педагогічна комісія закінчила проведення спів­бесід, заступник директора школи має упорядкувати матеріали її роботи, розподілити дітей, які пройшли конкурс, на класи, а та­кож розробити рекомендації батькам майбутніх першокласників [див. Додаток 5].

Крім того, заступнику директора школи протягом п'яти днів після оголошення результатів конкурсу слід підготувати проект наказу про зарахування учнів до 1 класу.

Дитина вважається зарахованою до школи з моменту підписан­ня цього наказу директором та оформлення особової справи.


Безкоштовний хостинг uCozCopyright MyCorp © 2024